18 de octubre de 2011

Caballeros de la Mesa Redonda (I)

ACE unos días os expliqué que existe un tipo de armas, las llamadas armas imaginarias, que no existen más que en la ficción. Esta entrada va a ser la primera de unas cuantas relacionada con los escudos imaginarios de los Caballeros de la Mesa Redonda, además de ser la entrada número 100 en este blog.
Representación de una justa entre Lancelot y Tristán.

Los Caballeros de la Mesa Redonda era una orden caballeresca mítica y legendaria fundada por Arturo en Camelot. Os mostraré los escudos de armas imaginarios atribuidos al Rey Arturo, a su primer caballero, Lancelot y el escudo de otro caballero llamado Tristán.
  • Arturo Pendragon (Rey Arturo):
De azur, tres coronas de oro. Por divisa: PENDRAGON TEST OF DRAGON
    Escudo de armas de Arturo Pendragon. De azur, tres coronas de oro.
Creo que no lo he explicado aún, pero hay una forma lógica de ordenar en heráldica tres elementos. Cuando no se explica nada más, si hay tres figuras iguales, se pondrán dos en jefe y una en punta. El escudo lo he timbrado con casco de rey, que aún no he explicado.
  • Lancelot (Lancelot o Lanzarote del lago):
 De plata, tres bandas de gules. Por divisa: MY LADY OF THE LAKE
Escudo de armas de Lancelot du Lac. De plata, tres bandas de gules.
El escudo tiene el fondo de plata y sobre el fondo hay tres bandas. No hay que confundir de plata, tres bandas de gules con bandado de plata y gules. Este escudo va timbrado con casco de príncipe, ya que leí que Lancelot era hijo del rey no se qué.
  •  Tristan (Tristán de Leonis)
De sinople, un león de oro armado y lampasado de gules. Por divisa: IS FOR ISOLDE

Escudo de armas de Tristán de Leonis. De sinople, un león de oro armado y lampasado de gules.
Recordar la entrada sobre leones y leopardos. En este caso le he puesto un casco de noble. Fijaros que los lambrequines van siempre del color del campo y de la pieza o figura principal. Yo acustombro a pintar con el color del campo la parte exterior, y con el de la figura la parte interior.

Entradas relacionadas
  1. Caballeros de la Mesa Redonda (II) y las brisuras.
  2. Caballeros de la Mesa Redonda (III).
  3. Caballeros de la Mesa Redonda (IV) y los escudos lisos.
  4. Caballeros de la Mesa Redonda (V), piezas de primer orden.  
  5. Entrada 200.
Ir a...

10 comentarios:

◊ dissident ◊ dijo...

Al blog dels Sr. Bunel es dedica ara una entrada diària a les armes dels Cavallers del rei Artur.

http://heraldique-europeenne.blogspot.com/2011/10/chevaliers-de-la-table-ronde.html

Sempre he segut un gran admirador de Tristany de Leonis i les dues Isoldes. Una història tan bonica... I l'òpera de Wagner la magnifica.

Una bona entrada. Salutacions.

Xavier Garcia dijo...

Sí, estic al corrent del bloc que comentes, el miro cada dia com la resta de blocs recomanats. En faré més sobre els cavallers de la Taula Rodona, de moment en tinc preparades dues que sortiran el 12/11 i el 16/11.

Per cert, sento lo de la teva desgràcia ;).

◊ dissident ◊ dijo...

Doncs les esperaré amb gana.

Salutacions.

M'entra gana d'escriure sobre el Tristany i fins i tot de fer les seues armes. Em miraré: "Armorial des chevaliers de la Table Ronde." de Michel Pastoureau.

Salut!

(Más que "desgraciado" debería leerse "desdichado", hay una sutil diferencia).

Xavier Garcia dijo...

Segur que no et decebran! (espero) a la segona entrada he afegit un enllaç a un llibre, però te l'avanço aquí:

ftp://ftp.bnf.fr/060/N0600012_PDF_1_-1DM.pdf

I segons el DIEC dissortat = desgraciat. A més, jo afegiria un altre sinònim: malaurat. I tens raó, que desgraciat sona molt pitjor, fins i tot a insult, en canvi dissortat només s'associa a l'adjectiu. Però deixem aquest tema.

Pau dijo...

Ja se que les llegendes artúriques son realment clàssiques, i en cap moment voldria comparar.

Només volia fer notar la quantitat d'heràldica de ficció hi ha en la sèrie de novel·les "A song of ice and fire" de George R R Martin, com es pot comprovar en aquest índex de llistats: http://www.westeros.org/Citadel/Heraldry/

Això sí, dins d'aquesta diversitat existeixen forces incorreccions de les normes heràldiques bàsiques. Per no dir que en les versions que es mostren a Westeros.org hi abunden els degradats para-realístics, figures massa realístiques i cap distinció pel que fa la categoria dels cascs.

Bona tarda, Pau.

Xavier Garcia dijo...

Sí, veritablement han creat un armorial bastant extens. Crec que deuen ser veritables aficionats a l'heràldica, o almenys l'han considerada important per la seva ficció. Malauradament (dissortadament o desgraciadament, recordant un parell de comentaris d'aquí amunt...) hi ha moltes incorreccions, començant per la primera regla de l'heràldica als dos escuts de la pàgina principal.

La intenció és bona, però el resultat és un desastre.

Gràcies per l'aportació!

Belianis dijo...

Espero que el resultado de mis armas para Alicia Pleasance Liddell no haya sido un desastre.
Cuartelado de nueve cuarteles de plata y gules, en el primer cuartel corazo'n de gules, en el segundo cuartel corona real cubierta de oro, en el tercer cuartel pica de sable, en el quinto cuartel corona real cubierta de gules, en el se'ptimo cuartel tre'bol de sable, en el octavo cuartel corona real cubierta de plata, y en el noveno cuartel diamante de gules
Cimera: corona real cerrada con ocho puntas, cinco visibles, y mundo, todo de oro
El cuartelado representa un tablero de ajedrez. El corazo'n, la pica, el tre'bol y el diamante son las figuras de la baraja francesa. Las coronas son Alicia--oro-- y las Reinas Roja y Blanca. El disen~o general remeda la Cruz de San Jorge, y recuerda que Lewis Carroll era cle'rigo de la Iglesia de Inglaterra. La corona es la que Sir Juan Tenniel disen~o' para Alicia en A TRAVE'S DEL ESPEJO.

Pau dijo...

Bon dia Xavi, avui he trobat aquest post on es pot llegir que es té molta constància de que no es segueixen les regles de l'heràldica.

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Heraldry#Tinctures

Es diu que pot voler representar un escenari previ a regles heràldiques, on entre d'altres es diferencia l'or del groc i el plata del blanc.

De fet, les cases menors son les que tenen més problemes de contrast i definició heràldica, i fins hi han clans tribals que duen caps de gossos empalats (p.e.) reals enlloc de dur-los representats en un escut.

Salut!

Sergio Estrada Paiz dijo...

Mucho agradeceremos el apoyo en nuestro blasón de Alonso de Paz del Fregenal. se encuentra en www.sergiopaiz.blogspot.com

Daniel H dijo...

mi familia tiene un escudo de armas, me podrías decir hablar de él? donde puedo enviar la imagen? agradezco la colaboración infinitamente.